• Axius

    Chesterton Connect

    Prosty i niezawodny sposób monitorowania pomp i systemów uszczelniających w celu utrzymania bezawaryjności!

    Dowiedz się więcej

  • Axius

    Chesterton przedstawia nowe pojedyncze i podwójne uszczelnienie modułowe

    Zbudowane w oparciu o platformę AXIUS™ zapewnia maksymalną kontrolę i różnorodność konfiguracji

    Dowiedz się więcej

  • Axius

    Pojedyncze kompaktowe uszczelnienie szlamowe 170L do pomp Warman® serii AH®

    Do zastosowania w ciężkich szlamach, eliminuje lub znacząco ogranicza zużycie wody płuczącej

    Dowiedz się więcej

  • Axius

    Wysokowydajne, wielozadaniowe
    szczeliwo DualPac 2212

    Odporne na ciśnienie i temperaturę, wykonane w technologii DualPac®

    Dowiedz się więcej

  • Axius

    Uszczelnienie dzielone

    Innowacyjne rozwiązanie Uproszczony montaż

    Dowiedz się więcej

  • Uszczelnienie Matrix Rotary Seal

    Łatwe w montażu, opatentowane uszczelnienie dzielone na wytarte wały

    Dowiedz się więcej

  • Skuteczna odbudowa i trwałe zabezpieczenie betonu

    Szybkowiążąca, niewrażliwa na wilgoć zaprawa epoksydowa ARC EG-1

    Dowiedz się więcej

  • Szybkie naprawy

    ARC BX5 szybkoutwardzalna powłoka opracowana z myślą o urządzeniach narażonych na ścieranie

    Dowiedz się więcej

  • Nowe Centrum Uszczelnień
    Mechanicznych Chesterton w Europie

    Dowiedz się więcej

Smarowanie łańcuchów i lin

Problemem często spotykanym w codziennej eksploatacji urządzeń jest często przedwczesne zużycie się elementów współpracujących oraz hałas. Duży wpływ na poprawną eksploatację ma sposób i rodzaj smarowania.
W wielu przypadkach napęd w urządzeniu jest przenoszony łańcuchami Galla, dlatego warto zwrócić uwagę na pracę tego elementu.

W przypadku łańcucha Galla oraz lin mamy do czynienia aż z dwoma podstawowymi rodzajami wsółpracy:

* sworzeń - tuleja (tarcie pomiędzy wiązkami liny)
* zębatka - tuleja (lina - koła prowadzące)


Każdy z tych przypadków, to inne wymaganie, co do smarowania. Nasuwa się więc pytanie:

Czy aby zapewnić optymalną pracę, wystarczy jeden sposób smarowania?

Aby zapewnić właściwe smarowanie pary sworzeń - tuleja - niezbędny jest środek, który potrafi:

* spenetrować przestrzeń pomiędzy tą parą,
* potrafi rozpuścić i usunąć zabrudzenie (by nie uszkadzało współpracującej powierzchni,
* jest trudny do wyciśnięcia, (zabudowuje się w strukturę matalu)
* zabezpieczy antykorozyjnie współpracujące powierzchnie.


Aby zapewnić właściwe smarowanie pary zębatka - tulejka - (lina - koła prowadzące) niezbędny jest środek, który potrafi:

* dokładnie pokryć wymagane powierzchnie,
* "zabudować się" w chropowatości metalu
* wytrzymać duże naciski (nie pozwoli się wycisnąć)
* posiadać odporność na wypłukiwanie.

Te wymagania stawiane środkowi smarnemu może spełnić para produktów A.W. Chesterton:

1. Olej penetrujący do sworzni i łańcuchów i lin Chesterton 601
    Posiada dobre właściwości penetrujące, dzięki dodatkom detergentów czyści smarowane powierzchnie,
    dodatki antykorozyjne i wysokociśnieniowe umożliwiają prace w trudnych warunkach.

2.
Jako uzupełnienie środek do przekładni otwartych Chesterton 715
    Doskonały środek smarny do przekładni otwartych, dzięki zastosowaniu polimerów wysokocząsteczkowych,
    odporny na duże naciski i trudny do wypłukania.

Wróć

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies w celu realizacji usług oraz do gromadzenia anonimowych informacji statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Czytaj więcej